luni, 9 iulie 2012

Flash player Linux

Cred ca nu sunt singurul care are instalat pe calculator pe langa deja clasicul Windows si o distributie de Linux. Mare majoritate merg pe Ubuntu, eu recunosc insa ca imi place mult Fedora si Cent OS. Indiferent de distributie, poate multi dintre voi, inclusiv eu ne-am pus la un moment dat problema instalarii plugin-ului (playerului) de Flash clasicului Firefox cu care vin majoritatea distributiilor Linux.

Daca la inceput, pe vremea cand Flash-ul era dezvoltat de cei de la Macromedia, din cate tin eu minte suportul Flash pentru Linux era aproape inexistent, aveam sperante mai mari odata cu absortia Macromedia de catre Adobe. Sperantele erau cu atat mai mari, cu cat Android-ul care de altfel nu e decat un Linux cosmetizat de cei de la Google prindea din ce in ce mai mult, iar site-uri ce ofereau continut intr-un player Web bazat pe Flash precum YouTube deveneau si ele din ce in ce mai populare.

Suportul Adobe pentru Flash a venit natural, acestia oferind in cele din urma un repository fie el yum based sau apt-get based pentru instalarea pluginului de Flash pe multe dintre distributiile de Linux poulare.

Saptamana trecuta, vrand sa instalez pluginul pe o noua distributie de Linux m-am lovit la Adobe de urmatorul mesaj:

"NOTE: Adobe Flash Player 11.2 will be the last version to target Linux as a supported platform. Adobe will continue to provide security backports to Flash Player 11.2 for Linux."

WTF? De ce, va las pe voi sa va dati cu presupusul. Sa urmeze oare declinul ca amenintare directa a HTML5? In incheiere, va las cu un filmulet relativ recent in care Linus Torvalds isi da cu parerea despre suportul Linux oferit de NVidia:



Voi ce parere aveti despre anuntul Adobe privind incetarea suportului pentru Linux in ceea ce priveste Flash player-ul? Daca v-a placut postul nu uitati sa dati Like sau share pe reteaua de socializare preferata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu